2017. május 18., csütörtök

Könyvvásárlási szokások


Az új könyvek beszerzése nekem néha izgalmasabb dolog, mint az elolvasásuk. Van olyan, hogy itt van az aktuális olvasmányom előttem, de inkább a netet bújom kihagyhatatlan akciók után kutatva. Függőség...? Nem hiszem. Megszállottság...? Inkább. ;)





 A cikk NEM tartalmaz fizetett reklámot! Se semmilyen reklámot.

Általában a netről szerzem be az új olvasnivalókat, részben az állandó akciók miatt, másrészt az a tény, hogy a városban ahol élek nincs könyvesbolt... hagyok időt feldolgozni. Szóval egyszerűbb online. Pedig a másik hobbim a "bolyongjunk céltalanul a könyváruházakban, hiszen úgyse veszek semmit, de olyan jó nézegetni őket" nevű végtelen ideig tartó móka. Amikor úgy kell engem targoncával kipakolni az üzletből. Amikor kínomban már a gyermekkönyveket nézegetem, mondván hátha ráakadok valamire. Amikor azon gondolkodom végső kétségbeesésemben, hogy a napi szükségleteimet hogyan tudnám végezni ha beköltöznék a boltba (alvás, evés, fürdés)
Elkalandoztam.

Teljes áron nagyon ritkán szerzek be könyveket, szinte soha. Szerencsére nem is kell, mindig vannak jó akciók. Eddigi tapasztalataim alapján az üzletekben inkább nagy leárazások vannak, évente egyszer-kétszer. Ezzel szemben a neten állandóan élnek a 20-30 százalékos akciók. Nevezzük nevén a gyereket. Az Alexandra régen nyárra időzítette a nagy leárazásait, ilyenkor kiadott egy katalógust az akciós termékekről. Nem volt ritka a 80%-os kedvezmény se. Imádtam, sose mentem haza 5-6 könyv nélkül. Sajnos az Alexandrával történt ami történt, nyárra már nem várható újabb leárazás. Az online felületükön minden héten más akciók voltak, sajnos mostanra már azok sincsenek. A Libriben nem nagyon szokott lenni nagy leárazás, ott is inkább heti bontásban jönnek a kedvezményes árak az üzletekben. Ugyanez érvényes a webshopjukra, minden hétfőn más akciókra ébredhetünk. A Lírában én nem vagyok otthon, a boltjukban csak egyszer jártam, a webshopjukban pedig nem találtam még nekem tetsző akciót. Ez a három nagyobb könyváruház lánc van/volt Magyarországon, ám az éves netes beszerzéseimnek ezek mégis elenyésző részét képezik. A varázsszó: Kiadó

Igen, általában a kiadóktól szoktam rendelni közvetlenül. Nem csak azért, mert így a pénz amit átutalok közvetlenül a kiadónak megy, ők is többet látnak belőle, mintha máshonnan rendelném meg és csak töredékét kapják a könyv árának. Sajnos a pontos adatokat nem tudom, mikor mennyi jár a kiadónak, mennyi a terjesztőnek, de ezért így tiszta, hogy amit tudok, a kiadóktól rendelek meg. Sok kedvencem van, nem mindegyiktől rendeltem még, de ez csak idő és pénztárca kérdése. Ráadásul sokuknál már 2 könyv rendelése után ingyenes a szállítás. Ez fontos szempont! Az előrendelés esetén akár 35%-ot is lehet spórolni, és megjelenés napján szállítják. Vannak akik a csomagba kis apróságokat rejtenek, találtam már a dobozban könyvjelzőket, vagy karácsonykor szaloncukrot. Emberségesek, törődnek az olvasókkal, odafigyelnek az igényekre. Szóval, hajrá Kiadók! (Persze sajnos akadnak kivételek is, de összességébe véve elégedett vagyok a Kiadóktól való rendeléseimmel)

Egy utolsó opciót még kihagytam, azok a webshopok amiknek nincs üzlethelyiségük. Ilyen a Book24, és (valamilyen szinten) a Bookline. Nem rendeltem még tőlük, de csak azért, mert eddig mindig találtam jobb kiadói kedvezményt.

Más könyves beszerzési forrásom nincs tekintve, hogy szakítottam a Rukkolával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése