2014. július 27., vasárnap

Júliusi szerzemények

Mindig is akartam egy ilyen "rovatot" a blogomban, és most, hogy eltelt egy hónap, neki is állhatok! :)

Karinthy Frigyes: Tanár Úr kérem

Honnan: Sikerült happolnom a Rukkolán keresztül, így ingyen volt. :) Illetve néhány pontomba került. A rukkoló volt kedves és elpostázta nekem. A legjobb érzés, amikor látod, hogy egy könyv landolt a postaládában. :) (Nálunk postacsúszdán)
Miért: Eddigi életemben szinte végig iskolaközpontúan éltem. Nem nagyon tudtam elképzelni azt, hogy milyen amikor nem jár valaki valamilyen iskolába. Még egyetemista vagyok (papíron), de már nem nevezhetném a jelenlegi helyzetemet aktív diákéletnek. Szóval mostanában kezdek a tényleges felnőtt világba lépni. Ezzel a könyvvel nosztalgiázok egyet, valamint kíváncsi vagyok Karinthy sokat említett humorára. :) (Valamint a sok limonádéregény mellé valami igényes alkotást is akartam szerezni)
Mentség: Ingyen volt! :D A rukkolára hivatkozni mindig kiváló mentség. :)




Karen White: Hazatérés

Honnan: Alexandra
Miért: Először is, a gyönyörű borító miatt. (tudom... de most nézzetek rá!) :D Szóval először egyértelműen a borító fogott meg. Megfordítottam, elolvastam a hátulját, és megtetszett a szomorkás történet. Egyébként is kerestem egy ilyen hangulatú regényt, úgyhogy a "Csak egy könyvet vehetsz" kiokosítás után, ez landolt a kosárban. :) Ráadásul úgy emlékeztem, hogy jó értékeléseket kapott a molyon.
Mentség: Ez most igazi mentség lesz. A nyaralásunk alatt elkóborolt otthonról a cicám. Nagyon a szívemhez nőtt a kis nokedlifejű. Ráadásul 1 éven belül a második cicám lógott meg. Mások nem győzik elkergetni a háztól a rengeteg macskát, én meg ezt az egyet (meg az elődjét) nem tudtam maradásra bírni. Ráadásul nem bántam vele rosszul, finom kajcsik, sok simogatás és játék, külön cicaházikó... Nem értem...
Szóval elmentünk a párommal az Alexandra előtt, szomorkás szemmel ránéztem, majd a páromra aki az üzlet felé bökött a fejével. És a fent elhangzott kiokosítás után berongyoltam a boltba. :) Ja és akciós volt! (Nyomós érv)
Slussz poén: Pár nappal később jöttem rá, hogy válogatás közben a tudatalattim is működött, hiszen a "Hazatérés" elég beszédes cím, a cicámra vonatkozóan. De ott akkor még nem esett le nekem.


Margaret Mazzantini: Újjászületés

Honnan: Alexandra
Miért: A molyon figyeltem fel erre a könyvre, ugyanis 97%-os értékelést kapott. Azt gondoltam, ez biztos nagyon jó könyv! Tovább olvasgattam róla, 2009-ben Campiello-díjat kapott. Ami nem tudom mennyire mérvadó, hiába keresgettem róla neten, nem derült ki számomra, hogy eszik-e vagy isszák. Szóval nem lettem okosabb a díjazások világában. Maga a történet se keltette fel igazán az érdeklődésemet. Ez így sovány érvelés a könyv mellett, de valami azt súgta, hogy szeretni fogom és megéri beszerezni. Jártam már hasonlóképpen, hogy nem nagyon tetszett a sztori, de csak nekikezdtem... és nem bántam  meg! Úgyhogy a többség véleményére, és a saját belső hangocskámra hallgatva, kosárba került a könyv. Ráadásul a borító is gyönyörű. :)
Mentség: Akciós volt, kb 50% kedvezmény volt rá. 
(Meg belém is kapaszkodott, nem tudtam lerázni magamról. Így meg nem lehet egy boltból kisétálni, még azt hiszik el akarom lopni. Úgyhogy kifizettem. Igen, így történt.)


Neil Mulholland (szerk.): Harry Potter Pszichológiája

Honnan: Alexandra
Miért: Büszke Harry Potter rajongó vagyok (ki nem?), és nagyon érdekel a filozófiája az egész történetnek, szeretnék tudni a sorok között olvasni. Már eleve a szereplők nevein elámultam teljesen, mennyire beszédesek. Na meg régóta szerettem volna beszerezni egy kiegészítő könyvecskét, ami átfogja mind a hét kötetet. Egy ideje már a kívánságlistámon volt, olcsó is volt, minden klappolt. :) Bár lehet az elolvasása után elmúlik a HP könyvek varázsa...remélem nem száraz anyag.
Mentség: Akciós volt. Nagyon, nagyon akciós volt. És a Harry Potter könyveim mellett még ordított egy lyuk.



Zséda 2014 (Válts szezont)

Honnan: Alexandra
Miért: Sok hasznos tanács van benne, hogy hogyan alkalmazkodjunk a különböző évszakokhoz. Elolvasom, aztán rukkolom. :)
Mentség: Csak 300 Ft volt... Ennyiért egy hambit nem veszek sehol. Hátha sok pontért kelne el a Rukkolán. :)









Marissa Meyer: Cinder (Holdbéli krónikák 1.)
Honnan: Alexandra
Miért: Szemétség lenne megint a molyok számlájára írni a vásárlásomat, de tényleg a sok 5*-os értékelésnek köszönhető ez a szerzeményem... Bárhol botlottam bele, csak jókat írtak róla. Szeretem a Disney meséket, szeretem a jövőben játszódó történeteket, és ezeknek az egyvelege vagy nagyon hiper-szuper csúcs, és letehetetlen olvasmány, vagy troll. Úgy érzem, ez az előbbi lesz. :)
Mentség: Akciós volt. Nagyon-de-nagyon akciós volt. Ha most nem, akkor soha máskor.






Naomi Novik: A jádeköves trón
                     Puskapor és sárkányvér
                     Az elefántcsont birodalom

Honnan: Agave kiadó webshop
Miért: Amikor még aktívan jártam egyetemre, egyszer kihoztam a könyvtárból a sorozat 1. részét: Őfelsége sárkánya. Szeretem a sárkányokat, és a róluk szóló könyveket, úgyhogy ez nem is volt kérdés. A sztori nagyon izgalmas és újszerűen építi bele a sárkányokat a valós események történetébe. Kivettem a többi részt is és azokat is elolvastam. Most évekkel később, szeretném kigyűjteni a sorozatot (ami sikerülne is, ha a kiadó végre itthon is megjelentetné az eddig csak angolul megjelent köteteket), szóval megvettem az első részt amikor akciós volt. Azt hittem, hogy akciós volt... Illetve az volt, csak nem hittem volna, hogy lehet ennél is olcsóbban könyvet venni... (Bővebb kifejtés a mentségek között)
Szóval már ismerem a sztorit, és olvastam mind a négy könyvet, csak ajánlani tudom, minden fantasy rajongónak. Sok sárkányokkal kapcsolatos könyvem van, ezek sem hiányozhattak többé a polcocskámról. :)
Mentség: 500 Ft!?!? Darabja 500 Ft-ba, azaz ötszász magyar forintba (HUF) került...én így néztem a monitort... és nem akartam elhinni. Egy ilyen fantasztikusan izgalmas és újszerű könyvet 500 Ft-ért adnak? Ami nekem határozottan tetszett, de hogy jobban belegondoltam, a dolog szomorú is. Mert ezek szerint nem nagyon fogy a webáruházból, ezért "selejtezik ki" ilyen módon. Nagy kár érte, de remélem sokan megrendelték még rajtam kívül, és így megismerik végre többen is ezt a történetet.


Christopher Chabris: A láthatatlan gorilla
Honnan: Agave kiadó webshop
Miért: Egyszerűen érdekel a téma. Ráadásul mindig is figyelmetlen voltam. Többek között ezért nincs (és nem is lesz) jogosítványom. Néha úgy érzem, ezt a világos nem feltétlenül az én figyelmességi indexemre (biztos van ilyen) szabták.
Mentség: Ez is 500 Ft-ba került. Egy 500 Ft-os könyv ide vagy oda... Hozzácsaptam a rendeléshez ezt is. (aztán majd az én fejemet csapják le itthon)





Összesítés: 10 könyv. Ez már a nemvagyoknormális kategória... Általában 2-3, esetleg 4 könyvet veszek egy hónapban. Alexandra és Agave... Utállak Titeket ♥

2 megjegyzés:

  1. Ne aggódj, molyoknál a 10 még a bőven normális kategória. Nekem 20-at sikerült vennem-kapnom, ott már én is fogtam a fejem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is, a Tiéd az 1. komment a blogon. :) (Konfettizápor és harsonaszó) :D
      Én azért akadtam ki a 10-en, mert általában sikerül visszafognom magam. De most megnyugodtam, hogy akkor ez egy általános bevásárló lista. :D

      Törlés