2014. szeptember 24., szerda

Reread, Rewrite, Burn... #Book Tag

Sziasztok!
Itt az első Tag bejegyzésem (mivel videókat nem gyártok). :) Sokféle Tag bejegyzéssel szemezgettem, de ez tűnt a legmazochistábbnak, úgyhogy el is kezdem. :)

Két bögre áll előttem, egyikben a 14 darab cetlike, amiken a kedvenc könyveim címe áll (illetve 1 ami nem kedvencem, de úgy voltam vele, legalább egyszer legyen könnyű a választás)
A másik bögrében az életet adó teám lötyög. :) (jelenleg török  almás)

Szóval a kihívás lényege: A 15 darab papírka közül mindig kihúzok hármat, és el kell döntenem melyik könyvet olvasnám újra, írnám újra, illetve égetném el... Itt hangsúlyoznám, hogy nem fogok egyet sem elégetni, még fejben sem... át kéne írni az egészet, hogy nem elégetem, hanem mondjuk elejtem... Még az is szörnyű lenne, de legalább túlélné. Megsimogatnám a buksiját, és megnyugodna. :)

Kezdjük is!



1. Kör
Alice Clayton: Faldöngető
George R. R. Martin: Királyok csatája
Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai

Utálom ezt a játékot... Az Egy gésa emlékiratait írnám újra, mert a Világháború utáni részek annyira nem tetszettek, összecsapottnak éreztem picit, úgyhogy ezt a részt valahogy átíratnám. Nagyon nehéz döntés után a Faldöngetőt égetném el. Nagyon szeretem ezt a könyvet, semmi súlya nincs, vicces könnyed és nagyon sokat lehet rajta nevetni. De nem úgy, hogy jaj ez jó rész volt, mosolygok. Hangosan...kacagtam...közben.. Úgyhogy nehéz választás, de inkább, mint a Királyok csatája. Úgyhogy azt olvasnám újra.

Alice Clayton: Faldöngető - BURN
George R. R. Martin: Királyok csatája - REREAD
Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai - REWRITE

2. Kör
Szabó Magda: Abigél
Emily Bronte: Üvöltő szelek
Dan Brown: Angyalok és démonok

Sikerült már a második kört könnyűvé tenni, félek mi lesz később. Szóval az Üvöltő szeleket égetném el, bocsi. Tudom, hogy világirodalmi klasszikus és sokan szeretik, de nekem nem tetszett, pedig úgy akartam szeretni. Ez a szerelmi történet valahogy túl durva a számomra. Tudom, nem lehet mindig minden cukormázas, de ettől a könyvtől "depressziós" lettem. O_o
Az Abigélt olvasnám újra, ezen nincs mit tovább ragozni. :)
Az Angyalok és démonokat is nagyon szeretem, főleg az üzenete miatt, de a hatásvadász részeket valahogy stílusosabbra íratnám át.

Szabó Magda: Abigél - REREAD
Emily Bronte: Üvöltő szelek - BURN
Dan Brown: Angyalok és démonok - REWRITE

3. Kör
Naomi Novik: Őfelsége sárkánya
J. A. Redmerski: A soha határa
Markus Zusak: A könyvtolvaj

Most jól kupán kéne vágni magam... Egyiket sem akarom elégetni. A soha határa számomra egy meghatározó könyv, komplett szemléletváltozáson mentem át az elolvasása után, és napok óta tervezem az újraolvasását. Úgyhogy ezt olvasnám újra. Az Őfelsége sárkányát sem égethetem el, az előző bejegyzésemben áradoztam róla, hogy milyen fantasztikus könyv. De nem csak emiatt nem égetem el,ez az egyik kedvenc könyvsorozatom első része... Inkább újraírnám, mondjuk hosszabbra. :) Ne haragudj Liesel, muszáj vagyok elégetni A könyvtolvajt. De fáj a szívem... :(

Naomi Novik: Őfelsége sárkánya - REWRITE
J. A. Redmerski: A soha határa - REREAD
Markus Zusak: A könyvtolvaj - BURN

4. Kör
J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz serlege
Jane Austen: Büszkeség és balítélet
Kerstin Gier: Smaragdzöld

Jaj nekem... Ismeritek azt a szomorúan beletörődő érzést, amikor végignéztek a választékon, és már tudjátok, hogy melyiket fogjátok választani, és fájni fog. A Smaragdzöldet égetném el, ami az Időtlen szerelem trilógia harmadik (és legjobb) része. Más környezetben biztos nem őt választottam volna, de Harryvel és Ms. Bennettel nem szállhat versenybe... Sajnálom. :(
A Büszkeség és balítélet úgy jó ahogy van, azt olvasnám újra. A tűz serlegét pedig újraíratnám, hogy hosszabb legyen. :D

J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz serlege - REWRITE
Jane Austen: Büszkeség és balítélet - REREAD
Kerstin Gier: Smaragdzöld - BURN

5. Kör
Cristopher Paolini: Eragon
James Dashner: Az útvesztő
Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

Szomorú döntés, de az Elakadó lélegzetet égetném el. Nagyon szomorú történet, de nem ezért választottam az égetésre. Én értem Emma motivációját, de azt akkor sem lehet kibírni, amit Ő él át. A való életben biztos nem hagyná magát és szólna valakinek. Vagy a a barátai, vagy akárki. De lehet ez nem ilyen egyszerű. Mindegy, fantasztikus könyv, de sajnos őt választottam. Bár a másik kettőt tuti nem íratnám át... Na jó, döntöttem. Emma, sajnálom, de az Elakadó lélegzetet égetném el. Az Útvesztőt íratnám át (mert Saphirával nem lehet csak úgy ujjat húzni!), mert sok benne a megmagyarázatlan kérdés, fehér folt. Tudom, hogy a következő részben, a Tűzpróbában sok mindenre fény derül, de néhány információmorzsával lehetett volna több is az első részben. Az Eragont pedig természetesen (bármikor) újraolvasnám. :)

Cristopher Paolini: Eragon - REREAD
James Dashner: Az útvesztő - REWRITE
Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet - BURN

Kiürült a bögrém (mindkettő), én pedig megyek és megsimogatom a könyveim. Köszi, hogy végig olvastad. :)

/A kihívás során egy könyv sem sérült meg/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése