2017. május 8., hétfő

#offrukkola, költözés, kívánságlista-filozófia

A blogom elhagyása és újra-felfedezése közötti időben (ami 2,5 év te jó ég!) sok minden történt. Elköltöztem otthonról, beszereztem sok-sok szép könyvet, abbahagytam a Rukkolázást. 




Elpártolásomat a Rukkoláról nem nehéz megmagyarázni. Olyan új funkciók jelentek meg, és kerültek előtérbe ami nekem nem volt szimpatikus. A Rukkola számomra mindig is a szabad könyvcsereberélést jelentette. "Te adsz nekem egy könyvet, én adok érte pontokat. Szeretném a könyved, ennyi pontot tudok adni érte..."stb. A licitálással ráadásul felébred az emberben a vadászösztön. De az újítások lehetővé teszik a könyvek megvételét. Pénzzel. Szerintem ezzel feladta az oldal az eredeti elveit. Nevezetesen, hogy az is hozzájusson számára új könyvekhez, akinek nincs pénzzel vásárolni, vagy egyszerűen nem akar könyvre pénzt költeni, de szeretne új olvasnivalót. Persze erre találták ki a könyvtárat, de a fránya birtoklási vágy ott lapul mindenkiben :) (Bennem nem lapul, hanem veszettül ugrál és üvölt :D) Egy szó mint száz, zavartak már-már idegesítettek a Rukkola újításai ezért töröltem a profilomat.

Másfél éve költöztem el otthonról, egy új közös otthonba a párommal. Szépen belaktuk, egy dolog hiányzik még: egy nagy könyves szekrény! :D Nem azt mondom, hogy nincs helye a könyveimnek, csak jobban szeretném egy helyen tárolni őket. Olyan igazi Pinterestre illő szekrényt szeretnék, amit öröm rendezgetni és mutogatni. Egyelőre úgy-ahogy egy helyen tudhatom őket, de már gondolkodnom kell további tárolási alternatívákon. Ha sikerül beszerezni az új házikót a papírhaveroknak, mindenképp kirakom ide.

A 2,5 év alatt beszerzett könyvek listája pedig huuu...Összesen 94 könyvvel gazdagodott a kis lakóim száma. Azta-paszta, most számoltam össze először, és te jó ég, hol van még a kívánságlistám vége...? :D Sehol, a Kívánságlistám olyan, mint az Univerzum. Végtelen, és folyamatosan tágul. O_o
Szerencsére az állandó munkahelyem miatt több pénzzel tudok gazdálkodni havonta mint 2,5 éve, így végül is nem olyan vészes ez a 94 könyv, ugye? Ugye?? Az elolvasásuk sajnos nem halad ilyen tempóban, ezért elég sok olvasatlan könyvem van. Szerencse vagy nem szerencse, van miből válogatnom, de ez néha inkább átok, mint áldás. Bőség zavara. Bűntudatom is van az új akciók láttán, a kis hangocska ott sutyorog a fülemben: "Így is annyi olvasatlan könyved van, minek vennél még többet? Azokat olvasd el először, amid van." Igaza van Ms. Suttogónak, de ezek a könyvek MOST akciósak, és egyébként meg olyanok mint a lekvár, felrakom a polcra és eláll. De kitaláltam egy kompromisszumot. Kihívást állítok magam elé, amit itt is tudok majd követni a blogon. A kihívás a következő:

El kell olvasnom év végéig 10 olyan könyvet, ami több, mint 1 éve csendben sírdogál a polcon a kis táblát szorongatva a kezében amin ez áll: OLVASATLAN a polcomon van és még nem olvastam el. A listát előre szabom meg, és azt fogom követni az év folyamán. A kihívás most indul, mert most találtam ki. A jutalom természetesen egy olyan könyv lesz, ami több mint egy éve pihen a kívánságlistámon. :)
Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése